Florentina Loredana Dalian

vineri, 1 februarie 2013

Inimă scanată

Prezentaţi inima la control!


Te privesc, inimă scanată
nu-mi vine a crede că prin tine
au trecut cândva doruri
ori poate mai trec.
Semeni cu-n râu cu ape line
şi atât de limpezi
de parcă niciodată nu te-au tulburat
neiubirile.
Cum stăm faţă în faţă
şi ne uităm una la alta
ca două mirări întâmplate-n aceeaşi gară
îmi pare că dintr-o imagine zâmbeşti.
Ce actriţă bună eşti, inimioară!
Ai păcălit-o până şi pe doctoriţa de inimi
care doar că nu ne-a spus că ne fandosim.
Ţi-a tras un look ştiinţific
te-a-mpodobit cu dimensiuni
cu cifre, cu procente, cu virgule
zice c-ai fi… enervant de normală.
De parcă nu te-aş cunoaşte!
De parcă nu te-aş şti cât eşti de bezmetică
(n-avem termen medical pentru asta)
Eşti sănătoasă tun, zice
Îţi dai seama – dacă n-ai bea râuri de cafea, nici n-ai fuma?
Îmi dau. Atunci aş fi sănătoasă tanc.
Ea cu recomandările ei
eu cu mirările mele
tu inimă cu dorurile tale
ascunse pe după ventriculul stâng…
Să nu mai bei atâta cafea, să te laşi de fumat!
Aşa voi face. Până una alta
îmi împăturesc inima dezvelită
expusă grafic între abscisă şi ordonată
şi plec zâmbind, cu inima-n buzunar.
Deocamdată nu-i cerere pe piaţă
o ţin în stoc până la noi ordine.
Poate-mi răsare la colţ de stradă
şi mă somează: prezentaţi inima la control!
Sărmană omenire!
Atâta ştiinţă nu te ajută când faci disecţii pe inimă
să-i afli dorurile…

01 februarie 2013, Slobozia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu